Czarny pająk

Pełny tytuł: Czarny pająk. Opowieści niesamowite z prozy niemieckiej
Wybór, wstęp, noty o autorach: Gerard Koziełek
PIW 1976
stron: 564
Ilustracje: tak (Franciszek Starowieyski)

Książka wygrzebana na Allegro.

Kolejna książka z jednej z moich ulubionych serii. No i pierwsza książka, jaką kupiłam na Allegro – długo nie mogłam zacząć, dziś to moje główne źródło książek.

Niestety obwoluta mojego egzemplarza była tak zniszczona, że nie dało się jej uratować.

A co w środku? M. in. Goethe, dwóch Mannów, Meyrink, Tieck, Hoffmann, Ewers, Strobl (dwaj ostatni panowie niebawem doczekają się własnych notek).

About Procella

Głęboko i nieuleczalnie uzależniona od muzyki, książek i zielonej herbaty. Właścicielka (czy to na pewno dobre słowo?) dwóch kotów, znanych też jako Paskudne Futrzaki. Niepoprawna bałaganiara. Fanatyczna wyznawczyni zUa (nie mylić ze złem). A w ogóle to ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn.

Posted on 18/03/2011, in antologie/prace zbiorowe, lata 70.. Bookmark the permalink. 3 Komentarze.

  1. Stare książki mają dusze, piękny bukiet zapachowy, szkoda tylko, że często obwoluta nie wytrzymuje. Dzisiaj nowe: tytuły, pomysły, błyszczące okładki, częściej przykuwają wzrok czytelników a to, co najlepsze, sprzed lat, lit. piękna klasyków, gdzieś nam umyka. Na moich półkach niemal 95% wszystkich książek, to książki z antykwariatów, pchlich targów, wygrzebane spod sterty innych „białe kruki”.

    Pozdrawiam serdecznie 🙂

  2. Miło, że nie jestem ostatnią wielbicielką „książek wygrzebanych”. Ostatnio widzę głównie ludzi dla których problemem jest mała ryska na okładce… A ja nawet wolę ksiązkę „z historią”.

  3. Uwielbiam te opowiadania z „czarnego pajaka”. Udalo mi sie ja kupic w moim ulubionym antykwariacie.

Skomentuj

